2010. március 31.

Re: Mi a baj Morvai Krisztinával

Véleményvezér szerint semmi. "Intellektusát nehéz elvitatni, ahogy azt is kár volna tagadni, hogy Morvai bizony egy értelmes és karizmatikus nő, remek kommunikációs készséggel."
- írja. Hát... izé... szóval én sehogy nem tudok ezzel egyetérteni. Nekem közel három évig volt a főnököm egy hasonló mentalitású csaj, aki mondjuk barátból küzdötte le magát főnökké, magyarán elég közelről nézhettem végig, amint leépül. Nem volt felemelő élmény. Vizuális típus vagyok, az agyam pillanatképeket rögzít a körülöttem lévő világból, amiket aztán később képes vagyok elég pontosan felidézni, mozdulatokat, gesztusokat, grimaszokat, satöbbi. Annyira pontosan, hogy meg is tudom rajzolni őket.
Morvai nekem azt az ismerős csajt idézi, aki bűbájosan tudott mosolyogni, több diplomája volt, de ha az ember huzamosabb ideig együtt dolgozik vele, akkor persze megismeri a másik oldalát is, amikor a mosoly megkövül, aztán eltűnik, témára lelt, és a bűbájos lény megakaszthatatlanul, egyre nagyobb vehemenciával elkezdi darálni monomániáját, miközben időről időre reflexszerűen rávicsorog arra, akinek beszél. Felületes társalgás közben, rövid tárgyalásokon ez még előnyös is lehet, ugyanis szerencsés esetben azt az érzetet kelti, h frappánsan váltott. Ám hosszabb távon világossá válik, hogy valójában nem is olyan mélyen búvó hisztériáról van szó. Ezért nem illesztettem ide, csak linkeltem a kapcsolódó beszélgetést, nekem ugyanis felfordul tőle a gyomrom.

Nem beszélgetés az, amikor a másik üveges tekintettel, ragadozómaszkkal az arcán lesi, mikor csaphat le egy szóra, h aztán lélegzetvétel nélkül, lelőhetetlenül elkezdje árasztani az éppen aktuális megfellebbezhetetlen, megváltó igazságot. Szó nincs eszmecseréről, nem is lehet, méghozzá azért, mert az ilyen emberek nem tudnak gondolkodni. Előre bevesznek valami szólamot, kiválasztanak egy "igazságot", aztán ezt ismételgetik, megállíthatatlanul, orrvérzésig. Na most ez nem intelligencia. Erre a számítógépem is képes, amit azért megengedhetetlen túlzás lenne intelligensnek nevezni. És éppen ez a baj Morvaival, h nem több egy kapuzárás utáni, elhízott, elkényeztetett, hisztis kislánynál, aki képtelen megbékélni az élettel, a sorsával, az öregedéssel, képtelen viselkedni, és ami Magyarország számára katasztrófa, ezt a nőt a siker tartja életben, mozgásban - bármilyen siker. Bármilyen minőség. Bármi áron. Nincs kritérium és nincs kontroll. Megtalálta a drogját, és most tör előre, h megszerezze, h még többet szerezzen, mert neki az jár, meg kell kapnia.

Nem képes tükörbe nézni, és nem képes azt mondani magának, te, Kriszta, hát ez van, arany anyám, ez volt a cirkusz, ennyi tapsot arattunk, szép volt. Nem, ő most minden tömegével nekizúdult az életnek, és félő, hogy egyszerűen a szemünk előtt fog szétplaccsanni rajta, mint egy kövér éjszakai bogár a szélvédőn.

Morvai Krisztina nem Margaret Thatcher, és nem Angela Merkel. Közepes képességű hivatalnok. A szőke herceg anyukája lehetne esetleg a Shrek-ből, bár az sem igazán jó példa rá. Az én volt főnököm a jó példa rá, akinek nagyon-nagyon-nagyon finoman mondtam, h talán ne vegyen fátyolkönnyű szűk nadrágot fel egyelőre, hűvösek még az éjszakák, állati jó, lezser, bő fazonú vászongatyái is vannak, ami nagyon kellemes viselet. Felvette a szűk gatyát, ami tökéletesen, jól láthatóan kiemelte a hurkáit. És indult az éjszakába hódítani... Borzalmas volt. Azt mondta magának, marha jól néz ki, pedig rengeteg embermagasságú tükör volt a lakásában, tehát nem igaz, h nem látta.
(Stílszerűen 6:33-tól van az igazán érdekes rész, bár a többi sem érdektelen..)
Tehát tanmese, tanvideó megvolt, itt még némi háttérinfó az asszonyról, akit mindig elrabolnak az UFO-k, és mindig borzasztó összeesküvések veszik körül, mindig szembe fúj vele a szél és mindig a lábára hugyoznak a kutyák. Mindenki vonja le a következtetéseit, ha képes ilyesmire, vagy alakítson ki következtetések nélkül véleményt. Mindegy. Az az érzésem, valódi tétje nincs ennek a dolognak.

6 megjegyzés:

  1. Na igen, de ki fogja a shut up-ot Morvai fülébe üvölteni? Nem hinném, hogy Viktor. Esetleg az oroszok? De miért tennék?
    Ja, a magyar nép okos gyülekezetéről majd elfelejtkeztem! :)
    Bár, ha szerinted nincs valódi tétje a dolognak akkor csak hagyni kell lecsengeni. Ez is egy lehetőség, valóban. Csak az a fránya collateral damage ne lenne!

    VálaszTörlés
  2. Állítólag Morvai néhány évvel ezelőtt hoszú, súlyos betegségen esett át és akkor "megkattant". Most mindenesetre elmebetegnek tekínthető - de éppen ezért kell a nyilas gazembereknek.

    VálaszTörlés
  3. Én nem tudom, mi állhat a háttérben, de rángatózik a feje, és vannak pillanatok, amikor valami dermesztő gyűlölet sugárzik belőle, tehát valami sérülés van. Azért linkeltem a Falling down-t, mert abban van egy klasszikus mondat, a nyomozó meg a mexikói csaj beszélget, és azt mondja a nyomozó a feleségéről: ő valamikor szép volt. Ez is lehet a háttérben, persze nem kizárólagosan. A volt nejemen azt láttam, h ő a szülés körül borult meg. Mintha megszakadt volna benne valami, és soha többé nem jött rendbe. Ma sincs rendben, pedig a gyerekeink lassan felnőttek. Nem tudom, mi ez, de sok csajon láttam már, valahogy ösztönösen elkapom azt a pillanatot, ami talán egy ősi önvédelmi mechanizmus a férfiban. Egy nővel ugyanis nem lehet verekedni, meg harcolni sem, mert nem képesek sem mérlegelni, sem megállni - erre mondtam, h szépplaccsan az életen - aztán zokog.

    Nem tudtam segíteni az ex-főnökömön sem..

    Jó pár éve már felnőttként élem az életem, sok ilyet láttam, tapasztaltam, ezért ismerős.

    Arra, h ki fogja Morvait megállítani, csak azt tudom mondani, h valszeg azok, akik most a vállukon hordozzák. Ez is így szokott lenni. A jobbik sem most tűnt fel, évek, évtizedek óta megvolt a gyűlölet, amire épül, a zsidózás, cigányozás mindig is létezett, utoljára a miép-ben testesült meg (igen érdekes, h mindig akkor erősödik meg, amikor az msz(m)p-nek esélye nincs a győzelemre), most azonban egy csapásra "valamitől" erőre kapott, és ehhez képernyő-, plakátképes arcok kellettek, és itt jött a képbe Morvai..

    VálaszTörlés
  4. Az a "valami", az pedig nyilvánvalóan pénz. Valaki befektetett. Ezt csiripelik meg piszkálgatják mostanában sokan, h ki lehet a befektető, mert az elég fontos infó lenne. Reckl Amál Putyint mond, mint összeesküvés elmélet, én inkább úgy fogalmaznék, KGB. A kettő között persze alig van különbség, mindkettőnek rettentő komoly tapasztalata van a bomlasztásban és a hatalmi játszmákban.

    Azt, h hogyan lehetne ezt a jelenséget kezelni, szintén elég könnyű megmondani: azzal lehet a gyűlölködők alól kivenni a sámlit, ha Magyarországon működő jogállam alakul ki, betartható és betartandó törvényekkel és szabályokkal, amik mindenkire egyaránt vonatkoznak, és amiknek betartásáról kivétel nélkül és maradéktalanul gondoskodnak. Amint ebbe az irányba fordul az ország, megint magukra maradnak a gyűlölködők. De ez elég kemény feladat, szerintem a fidesz sem alkalmas a megvalósítására, tartok tőle, h a választások után szépen visszamásznak a parlamenti lövészárkokba, és megy tovább a bohózat. Ha jobban belegondolok a probléma gyökere valahol ott van, h évtizedek alatt elszoktunk tőle, h munkával keressük meg a kenyerünket. A szakmaiság teljesen leértékelődött, sokkal fontosabb, ki mennyit tud hozni okosba'. Ezt sem én találtam ki, sokszor elhangzik itt ott, csak mindig nyakon öntik ezeket a mondatokat egy rakás irritáló trágyalével, ami aztán eltereli a figyelmet. Marha kemény munka ezt megváltoztatni, pedig ez lenne a lényeg. A többi az a trágyalé.

    Aztán itt van még az a kérdés is, h vajon kinek jó, kinek kell az erős és stabil Magyarország (a magyarokon kívül)? Érdekes dolognak tartom, h az új magyar szervezett alvilág az olajszőkítés révén jött létre, alig valamivel azután, h kivonták az orosz csapatokat..

    Azt hiszem, azt sem érdemtelen tudni, h én már 2008-ban leszavaztam (előrehoztam a választásomat), és a MALÉV-ra szavaztam, tehát részemről eléggé elméleti ez az egész beszélgetés, nem a bőrömre megy. Mindenesetre ettől még gondolkodhatunk a dolgon..

    VálaszTörlés
  5. Klassz írás! Hát igen - a pszihológia a jövő tudománya lesz csak igazán. Mindenesetre a politikai élet személyein jó megfigyeléseket lehet végezni, hogy milyen 'algoritmusok' mikor hogyan futnak és az ok-okozati láncban miből eredhetnek illetve mit eredményezhetnek.
    Ez bizony komplex dolog és az a legszebb benne, hogy csak együttérzéssel művelhető. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól megragadtad a hisztéria kórkép lényegét, mit bizony, Morvai asszony csípőből hoz.
    Grat.
    Kiegészíteném még azzal, hogy bizonyos evolúciós pszi kutatások szerint a hisztéria és a pszichopátia igen közeli rokonok...

    VálaszTörlés